Hvordan sender du faktura til GBR?

Grenland brann og redning IKS (GBR) benytter EHF som standard for faktura og kreditnotaer fra sine leverandører. For å sikre en korrekt behandling av fakturaene, og at du som leverandør får betaling til rett tid, er GBR avhengig av at fakturaene tilfredsstiller noen minimumskrav. Kravene er i henhold til DIFI sine retningslinjer.

GBR godtar i utgangspunktet kun elektroniske fakturaer fra våre leverandører. Hensikten bak dette er å øke kvaliteten og gjøre en innsats for miljøet ved å redusere papirbruken.

Fakturaer som ikke tilfredsstiller våre fakturakrav, vil bli avvist. Fakturaer skal ikke sendes i ordinær post eller på e-post.

Vår fakturaadresse

Grenland brann og redning IKS
Fakturamottak
Postboks 150
3901 Porsgrunn

Organisasjonsnummer for EHF-faktura er: 925 739 251

Betalingsfrist

I GBR sine standardvilkår fremgår det at vi har 30 dagers netto betalingsbetingelser. Dersom det ikke er avtalt noe annet, forutsettes det at fakturaen er i samsvar med dette.

Hvordan skal fakturaen/kreditnotaen merkes?

Alle fakturaer og kreditnotaer skal merkes med et referansenummer.

I fakturafeltet «Deres ref.» oppgis referansenummeret som er gitt av den som bestiller en vare eller tjeneste på vegne av GBR.

Referansen inneholder et 6-sifret ressursnummer, som starter med 500 + tre siffer. Hvis det er ønskelig å ha med navn til bestiller, må det brukes et annet felt enn «Deres ref.» til dette.

Her finner du oversikt over referansenumrene til stasjonene/avdelingene våre:

Én faktura per bestilling

Én bestilling skal føre til én faktura. Det skal ikke sendes samlefaktura påført flere koststeder.

Har du spørsmål?

Ta kontakt med oss på e-post: post@gbr.no